۵ خوراکی آب‌کننده چربی

۵ خوراکی آب‌کننده چربی

همه ی ما می دانیم که ورزش به تنهایی نمی تواند ما را به هدف نهایی یعنی تناسب اندام برساند بلکه باید در کنار ورزش از یک رژیم غذایی سالم و به دور از مواد مضر برای بدن استفاده کنیم. در این مقاله بنا بر توصیه یکی از پزشکان متخصص به معرفی 5 چربی سوز و آب کننده چربی می پردازیم.

دکتر محمد صادق کرمانی متخصص درمان چاقی و لاغری:

برخی تمرینات ورزشی به شما کمک می‌کند تا بتوانید عضلات شکمی خود را ورزیده کنید. اما اگر واقعاً می‌خواهید به این هدف دست پیدا کنید باید وقتی که از غذاهای سوزاننده‌ی چربی در رژیم‌تان استفاده می‌کنید، قند را از غذاها حذف و از خوردن کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده پرهیز کنید. اما ببینیم چه غذاهایی می‌تواند کمک‌تان کند تا دور کمرتان لاغر شود:

جو دوسر

شاید فکر کنید که کم‌خوردن به کاهش وزن کمک می‌کند، اما هرگز نباید هیچ وعده‌ی غذایی را حذف کنید، خصوصا نخستین وعده‌. خوردن یک صبحانه‌ی سالم می‌تواند باعث بالا رفتن فعالیت متابولیسم‌تان شود، فشار خون‌تان را تنظیم و تا وقت ناهار انرژی شما را تأمین ‌کند. جودوسر سرشار از فیبر، یک گزینه‌ی عالی است چرا که حالت اشباع‌کننده داشته و به شما کمک می‌کند دیرتر گرسنه شوید.

قره‌قاط

تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از قره‌قاط باعث کاهش چربی کمی می‌شود. حتی اگر آن‌ها منجمد باشند، بیشتر خواص مغذی خود را حفظ می‌کنند.

بادام‌

گفته می‌شود که تک‌چربی‌های اشباع‌نشده موادی هستند که باعث کاهش چربی‌های شکمی می‌شود. بادام‌ها منبع غنی این نوع چربی‌ها هستند و سرشار از فیبر و پروتئین سبزیجاتند.

سالمون

سعی کنید برای ورزیده کردن و متناسب شدن عضلات شکمی، از خوردن غذاهای سرخ‌کردنی، چرب، و سرشار از کالری پرهیز کنید. آن‌چه درباره‌ی غذاهایی مثل ماهی، توفو و یا گوشت بوقلمون باید بدانید این است که انرژی زیادی به شما می‌دهند و هنگام هضم، کالری زیادی می‌سوزانند.

کاهو

سبزیجاتی مانند کاهو، اسفناج، یا کلم نه تنها سرشار از ویتامین و مواد معدنی بوده و کالری‌شان کم است، بلکه میزان زیادی فیبر دارند که از جلو آمدن شکم پیشگیری می‌کند.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *