رابطه ماساژ و لاغری

رابطه ماساژ و لاغری


ماساژ با افزایش به جریان انداختن خون در رگ ها باعث می شود متابولیسم بدن افزایش پیدا کند. که با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز زمینه چربی سوزی فراهم می شود و در نهایت باعث کاهش وزن خواهد شد.

ماساژ فشار مثبتی را روی نقطه مشخصی از بدن طی یک حرکت یکنواخت یا از طریق لرزش وارد می آورد. مناطق مختلفی از بدن برای ماساژ هدف گذاری می شوند که شامل عضلات، تاندون ها، پوست، رباطها، اندام های شکمی، مفاصل و غیره می باشند. ضمنا ماساژ می تواند بصورت دستی و با استفاده از کف دست، انگشتان، آرنج، ساعد و حتی کف پا انجام شود. امروزه تکنولوژی مدرن شمار زیادی از دستگاههای ماساژ اتوماتیک نظیر صندلی های ماساژ که می توانند کل بدن را ماساژ دهند را روانه بازار نموده است. تحقیقات نشان داده اند که ماساژ نه تنها مزایای فوق الذکر را برای ما فراهم می کند بلکه می تواند به بهبود متابولیسم بدن نیز کمک کرده و باعث کاهش وزن شود. در ادامه 5 روشی که چگونه ماساژ بدن می تواند از طریق آنها به کاهش چربی اضافه بدن کمک کند، آورده شده است. فواید ماساژ در از بین بردن استرس و سردرد

1. بهبود گردش خون

ماساژ، رگهای خونی بدن را تحریک کرده و جریان خون به اندام های حیاتی بدن را تقویت می کند. ماساژ می تواند تبادل مواد بین سلولهای بافتی و خون را افزایش داده و از این طریق باعث ادامه متابولیسم بافت گردد. افزایش جریان خون این امکان را فراهم می کند که مواد مغذی به اندازه کافی به بخش های حیاتی بدن برسند.

2. بهبود قدرت عضلانی

در حالیکه ورزش و تمرینات فیزیکی منظم بهترین روش برای ساختن عضلات است، با این حال ماساژ نیز می تواند باعث ریلکس شدن عضلات بعد از فشار زیاد وارد آمده به آنها بعد از ورزش شود. این کار ماهیچه را قابل ارتجاع و قوی نگه داشته و باعث می شود شما کمتر در معرض آسیب های مرتبط با عضلات قرار گیرید. ماساژ بایدی برای ورزشکاران بدنساز به حساب آمده تا امنیت عضلات خود در برابر آسیب های احتمالی عضلانی را حفظ کنند. ورزش های برای کاهش وزن موثر

3. کاهش چربی بدن

بدن ما چربی را در شبه کپسول هایی به نام سلولهای چربی ذخیره می کند. تحقیقات نشان داده اند که اگر ماساژ مناسب در مناطقی از بدن که دارای تجمع چربی اضافی هستند، انجام شود، می تواند باعث ترکیدن این کپسول های چربی شده و آنها را آماده جذب در داخل بدن سازد. ماساژی که با ورزش و تغذیه مناسب تلفیق شده باشد می تواند مقادیر زیاد و اضافی چربی در بدن را کاهش دهد. روشهای موثر دیگر برای چربی سوزی

4. بهبود متابولیسم بدن

در شرایط استرس مداوم کاری و عادت های نامنظم تغذیه ای، متابولیسم بدن هر فردی می تواند غالبا کند شده و منجر به افزایش وزن در نتیجه تجمع چربی اضافی گردد. مطالعات نشان داده اند که ماساژ می تواند نه تنها باعث ریلکس شدن عضلات و احیای دوباره آنها شود، بلکه می تواند متابولیسم بدن را نیز افزایش دهد. متابولیسم فعال بدن به این معنی است که بدن شما بتواند مواد مغذی را خیلی سریعتر بسوزاند که این خود باعث کاهش تجمع چربی در بدن می شود.

5. کاهش سلولیت

تشکیل دهنده اصلی چربی تجمع یافته در بدن سلولیت است. اگر ران ها و باسن دچار سلولیت تجمع یافته باشند، ماساژ قطعا می تواند موثر باشد. ماساژ دادن مناطق مملو از سلولیت بدن می تواند باعث پخش شدن چربی و آزاد شدن آن درون بدن برای جذب شود. متابولیسم نیز از طریق ماساژ افزایش پیدا کرده و به کاهش سلولیت کمک می کند.

ماساژ از زمان تمدن های باستان بعنوان روشی برای تسکین دردها و ریلکس شدن بدن وجود داشته است. کاهش وزن امروزه به یکی از مشکلات اصلی در آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر همچون ایران تبدیل شده است و چربی اضافه بدن یکی از اصلی ترین علت های مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته به شمار می رود. به همین دلیل روشهای کارامد کاهش وزن و پایین آوردن چربی بدن نظیر ورزش، تغذیه مناسب و ماساژ از اهمیت فراوانی برخوردار شده اند. ماساژ دادن بعد از تمرینات ورزشی سنگین می تواند باعث ریلکس شدن و ترمیم عضلات گردد. برخلاف نظر اکثر مردم ماساژ قطعا روشی کاذب برای کاهش چربی بدن نبوده و هیچ عوارض جانبی و خطری برای سلامت افراد ندارد.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *