خوراکیهایی که باعث زیبایی پوست می شود

خوراکیهایی که باعث زیبایی پوست می شود

خوراکیهایی که باعث زیبایی پوست می شود

خوراکیهایی که باعث زیبایی پوست می شود:اگر می خواهید پوستی زیبا و درخشان داشته باشید مسلماً ساده ترین راه خوردن است ! همین امروز غذاهای مفید لیست زیر را در رژیم روزانه خود اضافه کنید و نتیجه شگفت انگیز آنها را بر روی پوست خود مشاهده کنید.

1.گوجه فرنگی و پوست شاداب

تحقیقات ثابت کرده اند که گوجه قرمز برای پوست بسیار مناسب است. خیلی از مردم می گویند که استفاده از گوجه موجب آکنه شده است. اما باید گفته شود گوجه منبع بسیار عالی آنتی اکسیدانها بوده که به حفظ پوست کمک نموده و مسئول نگهداری از رنگدانه ها می شود.

گوجه را به غذایتان اضافه نموده و یا آن را در سالاد میل کنید. زمانی که گوجه را می پزید مقدار مواد انتی اکسیدان آن بیشتر می شود همچنین انواع گوجه های پخته و سسهای گوجه را با خیالی اسوده استفاده کنید.

2.سیب زمینی شیرین برای سفید شدن پوست

مفتخرم از اینکه به این نکته پی برده شد که سیب زمینی شیرین برای پوست مفید هست. سیب زمینی حاوی ویتامین AوC بوده که هر دوی آنها برای دارا بودن از پوستی شفاف و درخشان ضروری می باشند.

نکته مهم اینجا بوده که ویتامین C تولید کلاژن را زیادتر کرده و صورت شما را صاف و انعطاف پذیر می نماید. ویتامین A انتی اکسیدان قوی است که با رادیکالهای آزاد مبارزه کرده و موجب جلوگیری از سرطان پوست می شود.

3.زیبایی پوست با اسفناج

اسفناج غذایی مغذی بوده که حتما آن را داخل رژیم غذاییتان قرار دهید. منبع خیلی خوب ویتامین E، A، وC، آهن، کلروفیل، فولیت، منیزیم، فیبر و پروتئین گیاهی می باشد. همه این مدل مواد برای دارا شدن پوستی زیبا خیلی ضروری هستند.

اسفناج همانطور بسیار فراوان از آنتی اکسیدانها بوده که موجب جلوگیری از انواع مریضی های پوستی می شود. شما توانسته اسفناج را در سالاد مصرف کنید. استفاده مرتب اسفناج پوست شما را از درون پاک می کند.

4.ماهی قزل آلا و پوست شاداب

ماهی قزل آلا فراوان دارای ویتامین D بوده که مغز و قلب و استخوان و روده شما را سالم نگهداری می کند. ماهی قزل آلا افسردگی و اضطراب را کم نموده و موجب جلوگیری از سرطان روده ، بیماریهای قلب و استخوان می شود.

قزل آلا دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است که باعث آب رسانی به پوست بوده و و با التهاب آکنه و چین و چروک مبارزه می کند. علاوه بر این استفاده مناسب قزل آلا موجب مرطوب نگه داشتن پوست و موی سر می شود.

خوراکیهایی که باعث زیبایی پوست می شود
خوراکیهایی که باعث زیبایی پوست می شود

5.شکلات

خبر مناسب برای همه مصرف کنندگان شکلات این بوده که شکلات برای پوست مفید است. من یکی از مصرف کنندگان روزانه شکلات بوده و باید این حرف را بزنم شکلات برای پوست خوب است و باعث آکنه نمی شود. چون شکلات حاوی کالری است همچنین باید در استفاده آن اعتدال را رعایت نمایید.

6.پوست سالم با تخمه آفتابگردان

تخمه دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین E است. این ویتامین از پوست شما در برابر اشعه آفتاب محافظت می کند. می توانید تخمه را به تنهایی و یا در انواع غذاها استفاده کنید.

7.فلفل قرمز و سلامت پوست

خام و یا پخته فلفل قرمز پوستی بسیار عالی به شما می دهد. یک عدد فلفل قرمز در روز 100 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین C را برطرف می نماید. فلفل قرمز بسیار زیاد دارای ویتامین B6،فیبر و کاروتنوید می باشد که با چین و چروک پوست جنگیده و جریان خون زیادتری را به سمت پوست فرستاده و به شما کمک نموده جوانتر به نظر برسید.

استفاده فلفل قرمز موجب پاک شدن آکنه نیز می شود. فلفل قرمز اسنکی بسیار راحت است و تنها حاوی 30 کالری است. همچنین اگر رژیم غذایی دارید و خواسته شما کاهش وزنتان است، بدون اینکه آسیبی به پوستتان برسد، فلفل قرمز را داخل برنامه غذایی روزانه تان کنید.

8.ماست یک ضدچین و چروک عالی

یک گزینه متفاوت از میان وعده هایی که همه ما از مصرف آن لذت می بریم ماست است. آیا می دانستید ماست برای پوستتان بسیار خوب بوده ! ماست فراوان حاوی پروتئین می باشد که پوستتان را سفت نگه داشته و موجب عدم ظاهر شدن چین و چروک بر روی پوست می شود.

ماستهای میوه ای استفاده نکنید زیرا حاوی مقدار بسیار بالایی شکر هستند. به سمت ماست ساده و طبیعی روید و میوه های تازه را خودتان به آن اضافه نمایید.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *