ویژگی های روغن درخت چای

ویژگی های روغن درخت چای

ویژگی های روغن درخت چای

ویژگی های روغن درخت چای:کم پشت شدن موها، بدترین کابوس هر زنی است. در عین حال رشد کردن موهای شما می تواند سخت باشد و احاطه شدن توسط کسانی که موهایشان سریعا رشد می کند نیز کمکی به شما نمی کند. اگر به شما گفته شود که این کار الزاما این قدر سخت نیست،راه هایی موجود است که به خاطر آنها می توانید موهایتان را به زیبایی قبل آن بازگردانید.

می خواهم با شما صادق باشم و بگویم که هیچ راه حل معجزه گری وجود ندارد که توانسته باشد یک شبه به شما موهایی ضخیم و بلند بدهد.همچنین درمان هایی وجود دارند که توانسته به تحریک رشد دوباره موها کمک نموده و سرعتی که در آن موهای شما رشد می کند را زیاد کنند.

روغن درخت چای به عنوان یکی از این درمان ها محبوبیت بسیاری کسب کرده است. ولی قبل از آنکه به سراغ اصول آغازین شیوه کارکرد آن برویم، اجازه دهید نگاهی بیندازیم به آنکه روغن درخت چای چیست؟!

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای، یک روغن مهم است که از بوته درخت چای استخراج می شود. آن، بومی استرالیا است و حاوی خاصیت های ضد میکروبی قدرت مند می باشد که آن را به یک داروی خوب برای درمان اشکالات پوست و پوست سر تبدیل کرده است. آن اغلب در محصولات آرایشی همچون شامپوها و نرم کننده ها و برای درمان مشکلاتی مثل شوره سر و آکنه استفاده می شود.

روغن درخت چای چگونه رشد مو را افزایش می دهد؟

روغن درخت چای، گردش خون را بهتر می کند که به دفع سموم و تحریک فولیکول های پنهان مو کمک می کند. خصلت های ضدعفونی کننده، ضد قارچ، ضد باکتری، ضد التهاب و آنتی اکسیدانی روغن درخت چای ضمانت می دهد که موهای شما سالم و پاک می مانند. بهبود سلامت پوست سر موجب می شود فولیکول ها پذیرای مواد مغذی شوند و منافذ باز شده به زیاد شدن رشد مو بدون مانع کمک می کنند.

چگونه از روغن درخت چای برای رشد مو استفاده کنیم؟

روغن درخت چای توانسته برای بهترشدن رشد مو روی انواع موهای خشک و چرب استفاده شود. شما می توانید مواد گوناگونی را به این روغن ضروری اضافه نموده تا یک محلول رشد موی بدون نقص برای موهایتان داشته باشید. یکی از مناسب ترین راه ها برای استفاده از روغن درخت چای، در مخلوط با دیگر روغن های حامل است.

در پایین، یک راهنمای گام به گام در مورد روش مصرف روغن درخت چای برای متوقف نمودن ریزش مو و زیادشدن رشد مو ارائه شده است.

ویژگی های روغن درخت چای
ویژگی های روغن درخت چای

استفاده از روغن درخت چای با یک روغن حامل برای رشد مو

روغن درخت چای باید قبل از آنکه بتوانید از آن مصرف کنید، رقیق شود. با مخلوط کردن چند قطره از این روغن ضروری با روغن موی معمولی تان، شما می توانید یک محلول رشد مو درست نمایید که سلامت پوست سر را زیاد می کند. همانطور روغن درخت چای موجب رشد موی تازه می شود، روغن حامل به تغذیه فولیکول های شما کمک خواهد کرد. اگر در حال حاضر می دانید کدام روغن ها برای موی شما موثر واقع میشوند، می تواند به نفع تان باشد. اگر نه، مطالب زیر را بخوانید تا متوجه شوید کدام روغن ها، بیشتر از بقیه مناسب نوع موی شما هستند.

آنچه که نیاز خواهید داشت:

2 قاشق غذاخوری از هر روغن حامل
10 قطره روغن درخت چای
کاسه برای مخلوط کردن
حوله گرم

چگونه آن را بکار ببرید؟

روغن حامل را با روغن درخت چای در یک کاسه ترکیب نمایید.
مخلوط روغن را گرم کرده تا مقداری ولرم شود. از مایکرویو استفاده نکنید چون امکان دارد موجب از دست دادن مواد مغذی آن شود. در عوض، کاسه دارای ترکیب روغن را در یک کاسه بزرگ تر که حاوی آب داغ است، قرار دهید.
موهایتان را چند بخش نموده و روغن گرم شده را روی پوست سر و در امتداد بلندی موهایتان بمالید.
زمانی که همه ی پوست سرتان با روغن پوشانده اید، آن را برای 10 دقیقه ماساژ دهید.
یک حوله مرطوب گرم را دور سرتان بپیچید. این، یک محیط گرم ایجاد می کند که به باز کردن و گشودن فولیکول های شما کمک می کند.
اجازه دهید حوله 20 دقیقه روی سرتان بماند و بعد روغن را با شامپو و نرم کننده شستشو دهید.
در صورت تمایل می توانید بگذارید روغن در تمام شب روی موهایتان بماند.

هر چند وقت یک بار؟

از آنجا که شستن موهایتان به دفعه های بسیار می تواند برای سلامت موها ضرر داشته باشد، توصیه شده که بیشتر از 3 بار در هفته از روغن گرم روی موهایتان استفاده نکنید. انواع موهای چرب می توانند از روغن های سبک تر مثل جوجوبا یا زیتون استفاده کنند.

احتیاط ها!

روغن را بیش از حد گرم نکنید زیرا امکان دارد مواد مغذی اش را از دست بدهد و علاوه بر این ممکن است پوست سرتان را بسوزانید.
برای پوست سر شما کاملا طبیعی است که در طول و پس از این درمان، مقداری احساس سوزن سوزن شدن (مور مور شدن) کند.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *