جلوگیری از سفید شدن مو با تغذیه

جلوگیری از سفید شدن مو با تغذیه


خوردن موادغذایی سالم و متنوع می‌تواند سفیدشدن موی سر را به تعویق بیندازد. البته افرادی که بخشی از موهایشان به‌صورت ژنتیکی سفید می‌شود، خیلی نمی‌توانند با مصرف موادغذایی این روند را کنترل کنند، اما برای پیشگیری می‌توان موادغذایی‌ای که دارای روی بیشتری است، مصرف کرد؛ مثلا مصرف گوشت قرمز می‌تواند کمک‌کننده باشد. مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین B نیز می‌تواند در پیشگیری از سفید شدن مو نقش داشته باشد. موادغذایی دریایی نیز تا حدودی از سفید شدن مو جلوگیری می‌کند.

افرادی که کم‌خون هستند، بیشتر در معرض این مشکل قرار می‌گیرند چون خونرسانی آنطور که باید به موی سر انجام نمی‌شود برای همین بهتر است طی آزمایش‌هایی به این مسئله پی ببریم و بعد با مصرف موادغذایی خودمان را درمان کنیم.

مسئله دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، تاثیر شامپوها در این مورد خاص است؛ مثلا شامپوهایی که چربی مو را از بین می‌برند و آن را خشک می‌کنند، احتمال سفید شدن زودهنگام مو را بالا می‌برند بنابراین باید در انتخاب شامپو دقت داشت.

موضوع دیگر این است که استرس بسیار روی پوست و مو اثر می‌گذارد برای همین ممکن است یک فرد بر اثر یک اتفاق و خودخوری یک‌شبه به اصطلاح پیر شود. برای همین در وهله اول توصیه می‌شود که استرس‌ها را کنترل کنیم و سپس با خوردن موادغذایی طبیعی آرامش را در خودمان ایجاد کنیم.

دکتر محمدحسن انتظاری، متخصص تغذیه بالینی، عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *